Comunicarea dintre medicul dentist și pacient

Dă articolul mai departe:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Comunicarea și filosofia acestui act constituie un subiect dezbătut încă din Antichitate.
WhatsApp Image 2020-06-25 at 12.20.39 (2)

Comunicarea reprezintă fundamentul ce diferențiază omul de celelalte ființe. Cu toate acestea, acțiunile guvernează lumea, iar domeniul medical este un pământ al acțiunii. În primă etapă, pacienții își aleg medicii în funcție de expertiză, de experiență și de rezultate. Însă, retenția pacienților nu se datorează întotdeauna practicii ireproșabile.

 

Ce face diferența în procentajul retenției pacienților?

COMUNICAREA.

După cum știm, numărul persoanelor care refuză vizita la dentist din cauza fricii este alarmant, comunicarea dintre medicul dentist și pacient devenind cu atât mai importantă. Mai mult decât atât, întreg personalul din cabinetul stomatologic trebuie să dezvolte un mod de comunicare centrat pe nevoile și temerile pacientului. Diplomația, grija și răbdarea sunt trăsături-cheie atunci când ne gândim la pacient. Un indice al comunicării reușite îl reprezintă numărul reprogramărilor și al noilor pacienți obținuți prin recomandări.

 

Cum se realizează comunicarea dintre medicul dentist și pacient?

Pentru o comunicare eficientă medicii trebuie să înțeleagă mecanismele de evaluare a pacieților. În acest fel, medicul dentist se va concentra pe dimensiunile importante pacienților. Diverse studii au demonstrat faptul că există o corelație între satisfacția pacientului și relația dintre cele două părți, susținută de comunicarea centrată pe pacient. Mai mult decât atât, în momentul în care comunicarea este deschisă, stresul pacientului se reduce considerabil.

Un studiu efectuat în 2015 a demonstrat că un element-cheie în comunicare este ca medicul să trateze pacientul ca pe o persoană unică, și nu ca pe problemă medicală care l-a adus, în cazul nostru, în scaunul stomatologic. De asemenea, ascultarea activă este o altă caracteristică apreciată de pacienți. Astfel, pacienții se liniștesc și prind încredere în momentul în care devin parte a procedurii stomatologice.

 

Comunicarea: Online sau Offline?

Comunicarea dintre medicul dentist și pacient nu trebuie făcută doar în cabinet. Rețelele sociale, precum LinkedIn, Instagram și Facebook sunt ideale pentru a menține pacienții la curent cu tot ce se întâmplă în cabinet, nemaimenționând faptul că acestea reprezintă surse de atragere a noilor clienți:

LinkedIn este platforma potrivită pentru a vă promova afacerea, pentru a distribui articole de specialitate și a vă contura latura profesională și business.

Instagram-ul este locul unde promovarea poate fi realizată într-un mod relaxat, unde puteti arăta atmosfera din clinică, personalul medical, dar și clienții fericiți.

Facebook-ul este una dintre platformele în care se oferă review-urile. Acestea sunt importante în momentul în care Google ordonează apariția cabinetului în momentul căutării. Conform studiului realizat de Chat Meter în 2018, review-urile valorează 15% din totalitatea elementelor luate în considerare de Google. Mai mult decât atât, cele argumentate corect pot ajuta la îmbunătățirea profesională.

 

Cum aflăm dacă comunicarea este eficientă?

Un prim pas este analiza situației actuale, din care se pot identifica punctele slabe. Astfel, punctul de pornire spre îmbunătățirea relației comunicaționale, și nu numai, este asigurat. Există o varietate de modalități prin care puteți chestiona pacieții. Se poate opta pentru o variantă comodă pacienților și să le adresați prin e-mail sau SMS 3 întrebări simple:

1. PE O SCARĂ DE LA 1 LA 10, ÎN CE MĂSURĂ AȚI RECOMANDA CLINICA NOASTRĂ?

2. CE VĂ FACE SĂ O RECOMANDAȚI?

3. CE POATE FI ÎMBUNĂTĂȚIT?

În schimb, dacă preferați varianta directă, întrebarea CUM EVALUAȚI COMUNICAREA PERSONALULUI MEDICAL CU PACIENȚII? reprezintă opțiunea perfectă. Aceste întrebări sunt suficiente pentru a întocmi un raport și pentru a începe lucrul în privința comunicării dintre medicul dentist și pacient.

Adevărul este că nu trebuie să fiți un maestru al comunicării pentru a vă angaja într-o relație cu pacienții. Lucrurile simple dau mereu randament. Un exercițiu de imaginație poate fi singurul lucru necesar: poziționați-vă în locul pacientul. Cum ați dori să fiți tratat? Răspunsul constituie atitudinea pe care trebuie să o abordați. Pacienții sunt temători și cu privire la operațiunile cele mai simple, dar nu mărturisesc acest lucru decât medicilor care le inspiră dorința de a-i asculta. Așadar, ascultați, empatizați și fiți sinceri. Comunicarea dintre medicul dentist și pacient trebuie să se desfășoare natural, în termeni simpli și, ca orice relație, se bazează pe încredere.

 

 

SURSE:

  1. https://www.chatmeter.com/blog/2018-local-ranking-factors/
  2. http://dentalresources.lh360.com/dental-articles/how-to-get-more-patient-reviews-and-why-you-need-to
  3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4021389/
  4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5457791/